Le Permis de conduire

Level: Secondary

Subject: French

S102.19

Ministère de l’Éducation de la Saskatchewan. 1999. Field of Experience : Personal Independence Suggested use : Grades 10 to 12 This unit models communicative/experiential second language teaching in a multidimensional curriculum. Students prepare themselves for a written exam to obtain a driver’s license. Learning activities include doing a vehicle inspection, studying road signs and their meanings, studying the driving rules of the road, role playing a traffic violation situation, and making the decision to have a designated driver. The experiential goal requires students to create, in small groups, a written exam to obtain a driver’s license, and to pass this exam demonstrating that they are aware and responsible drivers. Guide 50 p. Cahier d’activites 88 p. Cette unité montre comment enseigner une langue seconde à partir de l’approche communicative/expérientielle dans un curriculum multidimensionnel. Les élèves se préparent à un examen écrit en vue d’obtenir leur permis de conduire. Les activités d’apprentissage comprennent l’inspection d’un véhicule, l’étude des panneaux routiers et de leur signification, l’étude du code de la route, un jeu de rôle d’une situation d’infraction aux règlements de la circulation et un jeu de rôle sur la décision d’avoir un conducteur désigné. Le but expérientiel consiste à rédiger, en petits groupes, un examen écrit en vue d’obtenir le permis de conduire et à réussir cet examen, montrant ainsi qu’ils sont des conducteurs et conductrices responsables. Guide 50 p. Cahier d’activités 88 p.

Download
File Name: s102_19.pdf
File Type: PDF
File Size: 1.53 MB
Posting Date: October 26, 2015