Le crime et la violence

Level: Secondary

Subject: French

S102.20

Ministère de l’Éducation de la Saskatchewan. 1999. Field of Experience : World Issues Suggested use : Grades 10 to 12 This unit models communicative / experiential second language teaching in a multidimensional curriculum. In this unit students become aware of their rights, examine types and causes of juvenile crimes, practice being a witness, and become aware of effective ways to prevent crime. The experiential goal requires students to create and present a short play demonstrating an issue such as a theft, discrimination, vandalism or violence at school. The students who act as spectators are witnesses to the crime and offer a realistic solution to the problem. Guide 61 p. Workbook 81 p. Cette unité montre comment enseigner une langue seconde à partir de l’approche communicative/ expérientielle dans un curriculum multidimensionnel. Dans cette unité les élèves apprennent à connaître leur droits, examinent les types de délinquance juvénile et ses causes, s’exercent à déposer et apprennent des façons efficaces de prévenir la criminalité. Le but expérientiel consiste à créer et à présenter une courte pièce sur un problème donné, par exemple le vol, la discrimination, le vandalism ou la violence à l’école. Les élèves qui regardent la pièce servent de témoins et offrent une solution réaliste au problème identifié. Guide 61 p. Cahier d’activités 81 p.

Download
File Name: s102_20.pdf
File Type: PDF
File Size: 1.06 MB
Posting Date: October 26, 2015