La planification d’un voyage (Core French – Writing Workshop)

Level: Secondary

Subject: French

S102.17

Saskatchewan Learning. 1998. This unit models communicative/ experiential second language teaching in a multidimensional curriculum. Students explore the necessary steps to follow in planning a trip. The learning experiences include: obtaining a passport, reserving a flight, becoming familiar with tourist sites, choosing and making a hotel reservation, deciding what to take, and reading maps. The experiential goal requires students to plan a trip to a French-speaking country or city and present the itinerary to the class. The teacher’s guide includes learning objectives, a list of resources and step-by-step suggestions on how to teach the unit. In addition, the guide includes answer sheets, suggested vocabulary and motivational questions, supplementary activities, tapescripts, evaluation grids and activities. 91 pp. The student workbook includes the necessary student activity sheets, student reference sheets for linguistic structures and vocabulary, and peer and self-evaluation grids. 48 p. The audiocassette (included with the Stewart Resources Centre’s lending copy) provides oral comprehension activities. Cette unité montre comment enseigner une langue seconde à partir de l’approche communicative/expérientielle dans un curriculum multidimensionnel. Les élèves franchissent les étapes nécessaires à la planification d’un voyage. Les expériences d’apprentissage incluent obtenir un passeport, réserver un billet d’avion, visiter les sites touristiques, choisir un hôtel et réserver une chambre, décider quoi emporter en voyage et lire une carte routiére. Le but expérienteil consiste à planifier un voyage dans un pays de la francophonie (ou dans une ville francophone) et à présenter l’intinéraire à la classe. Le guide inclut les objectifs spécifiques, une liste de ressources et des étapes détaillées pour enseigner l’unité. De plus, il inclut des feuilles-réponses, des suggestions de vocabulaire et des questions pour motiver les élèves, des activités supplémentaires, des transcriptions de cassettes, des activités et des grilles d’évaluation. 91 pp. Le cahier d’activités inclut des feuilles d’activités pour les élèves, des feuilles de référence décrivant les structures linguistiques et destinées à l’élève et des grilles pour l’auto-évaluation et pour l’évaluation par les pairs. 48 pp. La cassette audio (inclus seulement avec la copie du Stewart Resources Centre) contient des exercices de compréhension orale.

Download
File Name: s102_17.pdf
File Type: PDF
File Size: 8.04 MB
Posting Date: October 26, 2015