Les Médias

Level: Secondary

Subject: French

S102.21

Ministère de l’Éducation de la Saskatchewan. 1999. Field of Experience : Media, World Issues, Consumerism Suggested use : Grades 10 to 12 This unit models communicative / experiential second language teaching in a multidimensional curriculum. Students explore various types of media and the impact on their lives and society as a whole. Students experience learning activities in exploring the following: television, radio, newspaper, computers and publicity. The experiential goal requires students to create a media production (radio program, television program or class newspaper), or to develop a media campaign on a subject that interests them, or to make a presentation on one type of media using this media in the presentation. Guide 50 p. Workbook 63 p. Cette unité montre comment enseigner une langue seconde à partir de l’approche communicative/expérientielle dans un curriculum multidimensionnel. Les élèves explorent divers types de médias et leur impact sur leur vie dt sur la société dans son ensemble. au cours des activités, les élèves explorent les médias suivants: télévision, radio, journaux, ordinateurs (Internet) et publicité. Le but expérientiel consiste a mettre en scène une production au moyen d’une forme de médias (émission de radio ou de télévision, production d’un journal de classe, de développer une campagne de médias sur une cause qui les intéresse ou de faire une preésentation sur un des médias en s’en servant. Guide 50 pp. Cahier d’activités 63 p.

Download
File Name: s102_21.pdf
File Type: PDF
File Size: 734.84 KB
Posting Date: October 26, 2015