Vers une carrière (Core French – Writing Workshop)

Level: Secondary

Subject: French

S102.16

Saskatchewan Learning. 1998. This unit models communicative/ experiential second language teaching in a multidimensional curriculum. Students explore a variety of jobs and professions in today’s world, their aptitudes, the consequences of choosing a job or profession, and the importance of bilingualism in the choice of a job or profession. The experiential goal requires students to research a job or profession and to make a presentation to the class. In addition, students will explore possible careers and examine steps to follow to obtain employment. Guide has 99 pp. Student workbook has 49 p. Cette unité montre comment enseigner une langue seconde à partir de l’approche communicative/expérientielle dans un curriculum multidimensionnel. Les élèves examinent leurs aptitudes, une variété d’emplois et de professions qui existent aujourd’hui, les conséquences liées au choix d’une carrière et l’importance du bilinguisme dans la recherche d’un emploi. Le but expérientiel consiste à faire une recherche sur un emploi donné et à faire une présentation à la classe. De plus, les élèves explorent des carrières possibles et étudient les étapes à suivre pour obtenir un emploi. Guide 99 pp. Cahier d’activités 49 p.

Download
File Name: s102_16.pdf
File Type: PDF
File Size: 428.08 KB
Posting Date: October 26, 2015